Istnieje kilka czynników, które należy rozważyć przy poszukiwaniu dostawców dla szybkiego prototypowania lub obróbki części precyzyjnych. Jednym z najbardziej krytycznych jest certyfikat jakości dostawcy. Międzynarodowa certyfikacja (taka jak ISO9001) jest często brana pod uwagę przy wyborze dostawców produkcyjnych. System zarządzania jakością ISO9001: 2015 (w skrócie QMS) jest wiodącym na świecie standardem zarządzania jakością, który został wdrożony w 1 milionie organizacji w ponad 170 krajach/regionach na całym świecie. System zarządzania jakością (ISO9001:2015) to szereg procesów zdefiniowanych i wdrożonych w celu spełnienia potrzeb klienta.
Dla firm, które uzyskały ten certyfikat, spójność działania i orientacja procesowa w pracy może przynieść ogromne korzyści dla klientów. W rzeczywistości, w wielu branżach, firmy będą prowadzić interesy tylko z certyfikowanymi dostawcami, ponieważ zapewnia to firmę, że dostawcy pracują zgodnie z uznanymi standardami i procedurami. Jako fabryka posiadająca certyfikat ISO9001, SANS włożył w to wiele wysiłku, ale również wiele na tym zyskał.
W szczególności, firmy projektowe i prototypowe posiadające certyfikat ISO osiągnęły standardy doskonalenia biznesu, co czyni je wysoce konkurencyjnymi, ale co najważniejsze, zapewnia jakość ich produktów końcowych. Zasadniczo, certyfikacja ta pomaga dostawcom dostosować ich procesy do najlepszych standardów branżowych, a tym samym stale monitorować i ulepszać działania na niemal każdym poziomie.
Wybór dostawcy usług produkcji kontraktowej dla Państwa firmy to kluczowa decyzja. Oczywiście, z punktu widzenia produkcji, zapewnienie, że dostawcy są wiarygodni, wydajni i zdolni do dostarczania produktów na czas i w ramach budżetu jest kluczowym czynnikiem do rozważenia.
Dlatego właśnie sensowna jest współpraca z dostawcami posiadającymi certyfikat ISO, ponieważ certyfikat zapewnia niezależną weryfikację i gwarantuje, że dostawcy firmy spełniają sprawdzalne standardy.
Organizacje posiadające certyfikat jakości mogą śledzić nie tylko jakość części, ale także wiele wskaźników wydajności biznesowej, takich jak "dostawa na czas" i inne. Chociaż w świecie prototypów zawsze trudno jest planować i organizować ze względu na pierwszą konstrukcję wielu projektów, to ze względu na system odpowiedzialności oparty na pomiarze wydajności, firmy certyfikujące mają tendencję do bycia bardziej rygorystycznymi w wewnętrznym śledzeniu, planowaniu i komunikacji. Podobnie, firma certyfikująca jest zobowiązana do przeprowadzenia audytu wewnętrznego w celu skorygowania znalezionych problemów. Doprowadzi to do ciągłego doskonalenia i dobrego zarządzania, które sprawi, że wydajność będzie coraz lepsza, co przyniesie korzyści klientom.
Podsumowując, niektóre sposoby przynoszenia korzyści klientom są następujące:
Organizacje posiadające certyfikat jakości mogą śledzić nie tylko jakość części, ale także wiele innych wyników biznesowych Korzyści dla dostawców wynikające z certyfikatów ISO 9001
Uzyskanie certyfikatu ISO9001 wymaga dużego nakładu pracy organizacyjnej, ale korzyści jest wiele. Niektóre z korzyści, jakie odnoszą firmy w wyniku uzyskania certyfikatu ISO9001 obejmują:
stworzenie obszarów odpowiedzialności w całej organizacji, wysłanie pracownikom i klientom komunikatu, że poważnie traktujesz jakość, podkreślenie obszarów, które firma musi poprawić, oraz zapewnienie korzyści marketingowych.
Jednocześnie, ponieważ stają się one coraz bardziej efektywne dzięki metodom biznesowym zorientowanym na proces. Przyjmą na siebie więcej odpowiedzialności na wszystkich platformach biznesowych, stworzą bardziej efektywne systemy zarządzania i znajdą obszary działania wymagające poprawy poprzez ciągłą ocenę. Ponadto, dzięki certyfikacji ISO9001, dostawcy mogą składać oferty na szerszy zakres zadań i skutecznie je realizować, co może zmniejszyć ilość odpadów i inne koszty. Więcej na: http://tulejkowe.pl
Certyfikat ISO pokazuje, że firma ustanowiła skuteczny system zarządzania jakością i ściśle kontroluje swoje procesy i procedury. ISO jest nie tylko skutecznym narzędziem marketingowym, ale ważne jest, aby zdać sobie z tego sprawę.
Informacje zwrotne od menedżerów wskazywały, że prawdziwym celem nie jest zbudowanie i powieszenie pięknego certyfikatu na ścianie hali. Zasady ISO powinny raczej stanowić ramy dla tworzenia i rozwoju firmy. Menedżerowie wierzą, że certyfikacja ISO jest niezbędnym krokiem do poprawy efektywności produkcji. Jeśli jednak traktuje się ją jedynie jako zadanie do wykonania, nie można w pełni wykorzystać potencjału procesu doskonalenia. Zasady ISO muszą stać się częścią kultury firmy.
Ponieważ żadne dwie firmy nie są do siebie w 100% podobne, ścieżki certyfikacji obu firm będą się nieco różnić. Aby uzyskać certyfikat ISO 9001, należy wykonać cztery ważne kroki.
Napisanie wymaganej dokumentacjiPodstawą udanej certyfikacji ISO 9001 jest spisana księga jakości, spisane procedury i najprawdopodobniej jakaś forma. Wiarygodne zapisy muszą być utrzymywane, a twoje zapisy muszą spełniać wymagania dotyczące dokumentacji norm jakości ISO. Podobnie, dokumentacja musi spełniać cele jakościowe firmy. Celem tego dokumentu jest wyjaśnienie, w jaki sposób zapewnić jakość i jak ją zapewnić. Może on również udowodnić, że Ty i Twój zespół dokonaliście innowacji jakościowych.
Szkolenie personelu-Wdrażanie planu jakości (takiego jak ISO 9001) wiąże się z planem szkoleniowym całej firmy. Każdy członek organizacji musi odbyć jakieś szkolenie.
Przetestowanie systemu jakościKiedy Twoja firma stosuje nowy system jakości, Ty i Twoi pracownicy możecie odkryć zmiany, które należy wprowadzić. Zmiany te powinny zostać uwzględnione w dokumentacji jakościowej. Po miesiącach testów, system jakości oraz pracownicy będą gotowi do audytu rejestracyjnego ISO 9001.
Przegląd rejestracjiJest to najbardziej krytyczny krok w procesie. Liczba audytorów oraz czas poświęcony na audyt zależy od wielkości i złożoności firmy. Podczas procesu przeglądu, audytor i jego zespół dokona przeglądu dokumentacji oraz przeprowadzi rozmowy z pracownikami. Aby pomyślnie przeprowadzić przegląd rejestracyjny, Twoi pracownicy muszą być dobrze przeszkoleni i zaznajomieni z zapisami dotyczącymi jakości.
Podczas przeglądania dokumentów i rozmów z pracownikami auditor rejestruje problemy jakościowe jako niezgodności. Niezgodności mogą być poważne lub drobne. Poważne niezgodności mogą uniemożliwić firmie uzyskanie certyfikatu ISO 9001, natomiast drobne niezgodności mogą, ale nie muszą, uniemożliwić uzyskanie certyfikatu. Zależy to od liczby i stopnia nasilenia niezgodności w firmie.
Dodatkowo, audytor może zapisać "obserwacje". Obserwacje różnią się od niezgodności, ponieważ nie mają wpływu na certyfikację - są to jedynie sugestie audytora dotyczące poprawy systemu jakości.
Audytorzy mogą mieć dowolność w dokonywaniu przeglądów i zapisów - mają również dużą dowolność w tym, czy firma otrzyma certyfikat podczas pierwszego audytu.
W SANS Machining posiadamy certyfikat ISO, który gwarantuje innowacyjność i jakość usług przy zachowaniu konkurencyjnych cen. Informacje o naszej firmie i świadczonych przez nas usługach można uzyskać odwiedzając naszą stronę internetową. Zapewniamy szybką wycenę i szybkie rozpoczęcie współpracy przy projekcie.